Dacă sunteți în lumea marketingului, ați auzit discuții despre Google Analytics 4. A fost un subiect de conversație de la anunțul Google că Universal Analytics nu va fi acceptat din iulie 2023. Pentru companiile care sunt bazate pe date (Zinc și toți clienții noștri de marketing fiind printre aceștia), aceasta prezintă o schimbare uriașă. Google schimbă modul în care datele sunt colectate, analizate și, prin urmare, acționate.
De ce are loc această schimbare?
În prezent, Universal Analytics se bazează pe cookie-uri. Cookie-urile sunt fișiere create de site-ul web pe care îl navigați, utilizate pentru a reține informații utile, cum ar fi progresul dvs. într-un formular, ceea ce ați pus în coș sau detaliile dvs. de conectare. Instalarea Universal Analytics pe un site web înseamnă că va ține evidența paginilor pe care le vizitează fiecare utilizator, cât timp a stat acolo, de unde au venit, cu multe alte informații cheie. Cu toate acestea, nu poate stoca informații de identificare personală despre utilizatorii site-ului web. Au existat multe conversații despre cookie-uri, multe persoane preocupate de protejarea informațiilor personale. Cookie-urile nu mai sunt o modalitate complet fiabilă de a urmări activitatea utilizatorului pe un site.
Google construiește o modalitate de a obține datele pe care le doresc proprietarii de site-uri web, care să funcționeze cu sau fără cookie-uri. GA4 funcționează prin utilizarea evenimentelor, în locul colectării anterioare de date bazate pe sesiuni. Cu măsurarea fără cookie-uri, poate proteja confidențialitatea utilizatorilor în timp ce colectează informații despre călătoria clienților.
Va fi mai bine sau mai rău decât Universal Analytics?
Google Analytics 4 promite să fie mai inteligent și mai precis decât Universal Analytics. Oferă o mulțime de funcții noi care nu erau disponibile anterior, datorită noilor capacități de învățare automată.
Perspective și predicții bazate pe inteligență artificială.
GA4 este capabil să identifice tendințele de date, cum ar fi o creștere a interesului pentru anumite pagini și produse. Aceste date pot fi cheie, în special pentru site-urile de comerț electronic, deoarece vă vor permite să anticipați veniturile și să luați rapid decizii reactive și să înțelegeți în ce public să investiți.
Integrari îmbunătățite
Google Ads și Analytics au lucrat întotdeauna mână în mână, dar cu GA4 nivelul de informații care poate fi transmis între cele două este și mai bun. Listele de segmente de public pot fi acum actualizate automat, mutând utilizatorii de la listele de remarketing la listele de cumpărători pentru a preveni cheltuieli publicitare suplimentare.
Un accent pe călătoria clientului
Rezultatul final al majorității acestor noi funcții este o privire mai bună asupra călătoriei clienților. Raportarea este încadrată în acest sens, cu accent pe o imagine mai precisă de la început până la sfârșit, arătând implicarea pe dispozitive și canale pentru a oferi o narațiune unificată. Din punct de vedere al marketingului, acest lucru este grozav. Oferim multe servicii diferite care acționează ca puncte de contact pe parcurs și a fost întotdeauna esențial să înțelegem modul în care fiecare joacă un rol. Sperăm că GA4 va putea să susțină modul în care lucrăm deja într-un mod mai complet, permițându-ne să ghidăm clienții către o modalitate mai eficientă de a atrage clienți potențiali.
Ar trebui să iau GA4?
Chiar și cu aceste noi caracteristici, răspunsul la GA4 a fost mixt. Mulți specialiști în marketing preferă ideea de Universal Analytics, o platformă pe care o cunosc pe dinafară, față de o relativă necunoscută, cum ar fi GA4. Cu toate acestea, nu este o chestiune de „ar trebui”. Este doar o chestiune de când începi să te descurci cu ceea ce va deveni noua normalitate. Având în vedere că analiza universală se oprește în mai puțin de un an, ar trebui să fie mai devreme decât mai târziu.
Echipa noastră de marketing a petrecut mult timp înțelegând noua interfață GA4, astfel încât să o putem configura cu încredere, să o explicăm și să o folosim în beneficiul clienților noștri.