Google a făcut anunțul că Google Optimize, platforma lor de optimizare a ratei de conversie, nu va mai fi disponibilă până la sfârșitul lunii septembrie 2023. Optimize 360, versiunea lor plătită, este de asemenea retrasă.

optimizare-seo-definitie-2-300x292  

Google Optimize a oferit gratuit utilizatorilor testare A/B, testare multivariată și alte instrumente CRO cheie. CRO este o modalitate excelentă de a înțelege cum o mică schimbare poate face o diferență uriașă în conversii și vânzări. Aceasta implică efectuarea de mici modificări și livrarea atât a versiunilor vechi, cât și a celei noi utilizatorilor site-ului web, pentru a vedea ce impact va avea o modificare. Fiind o platformă în cea mai mare parte gratuită, care s-a integrat bine cu Google Analytics și a fost rezonabil de ușor de utilizat, Google Optimize a fost o parte importantă a setului de instrumente de marketing pentru mulți.

Cu toate acestea, există estimări că Google Optimize nu a fost la fel de utilizat pe cât s-ar putea crede. Deși peste 25.000 de conturi Google Optimize au fost create de-a lungul vieții sale, doar aproximativ 5000 au efectuat vreodată un experiment. Mulți dintre aceștia au efectuat un singur test înainte de a lăsa platforma deoparte. Se știe că Google și-a realocat inginerii din proiect în ultimele luni și nu a fost susținut cu actualizări sau asistență tehnică de mai mult de un an. Aceste fapte dovedesc de ce Google a luat decizia de a-și concentra resursele pe o platformă mai utilizată.

Pentru cei care au fost printre cei 5000 de experimentatori care au folosit Google Optimize, este timpul să ia măsuri. În fiecare experiment CRO există date vitale care ar trebui să vă informeze deciziile de marketing.

Exportați experimentele existente

Când serverele Optimize sunt închise, toate datele dvs. vor merge cu ele. Asigurați-vă că aveți o înregistrare a datelor și a rezultatelor experimentelor pe care le-ați efectuat, astfel încât să puteți continua să învățați din acestea.

Cel mai simplu mod de a face acest lucru este să exportați rezultatele într-un CSV. Acolo îl puteți folosi în raportare sau chiar îl puteți încărca pe o nouă platformă, dacă este necesar.

Verificați dacă modificările sunt codificate

Una dintre cele mai ușoare caracteristici ale Google Optimize a fost caracteristica care permitea utilizatorilor să-și implementeze modificările la fața locului cu un clic pe un buton. Deși grozav la momentul respectiv, folosirea acestui buton nu codifică o modificare în site-ul dvs. Prin urmare, aceste modificări vor dispărea atunci când Optimize va fi offline. Dacă nu ați făcut-o deja, asigurați-vă că ați înregistrat toate modificările pe care le-ați făcut și le transmiteți unui dezvoltator pentru a vă asigura că sunt stabilite în piatră pe site-ul dvs.

Cercetați o nouă platformă

Dacă sunteți un experimentator frecvent CRO, veți dori o platformă nou-nouță pentru a vă continua testele. Există multe pe piață, toate cu diferite integrări, caracteristici și opțiuni. Asigurați-vă că discutați cu echipele dvs. și că înțelegeți nevoile acestora dintr-o platformă CRO; dacă nu aveți o resursă tehnică mare, încercați să găsiți ceva care să poată implementa modificări fără modificări de cod. Dacă sunteți un mare fan al testării multivariate, asigurați-vă că nu sunteți limitat în ceea ce privește numărul de experimente.

Fii cu ochii pe anunturile Google

Nu este spre deosebire de Google să elimine o platformă știind că va fi ceva mai bun la orizont. În ciuda statisticilor de utilizare, ar putea exista mai multe de la Google în lumea CRO. Fii mereu cu ochii pe anunțurile lor pentru a vedea dacă există o platformă CRO mai mare și mai bună în dezvoltare. Există chiar zvonuri că o versiune a Optimize va fi încorporată în noua suită Analytics, GA4. Dacă acesta este cazul, este și mai important să descărcați datele istorice pentru a fi integrate înapoi în Google pe viitor.

AllmaDesign vă oferă servicii profesionale de web design la prețuri avantajoase, creare de site-uri prezentare pentru companii mici și mijlocii, creare magazine online și cataloage de produse, precum și alte servicii conexe: întreținere și administrare site-uri weboptimizare SEO și promovare onlinedesign grafic și identitate companiegăzduire web și înregistrare nume de domenii.

Leave a Comment

Pentru scopuri precum afișarea de conținut personalizat, folosim module cookie sau tehnologii similare. Apăsând Accept, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Află in sectiunea Politica de Cookies mai multe despre cookie-uri, inclusiv despre posibilitatea retragerii acordului. View more
Accept